16. maj 2007

LibraryThing

LibraryThing er smart! Jeg har oprettet mig et bibliotek derinde og lagt indtil videre 55 bøger ind. Dog har jeg ikke fået lagt tags på nogen af dem eller vurderet dem. Jeg har længe ønsket at få ordenlig styr på, hvad jeg har af bøger. Især efter at min samling er blevet invaderet af min kærestes bøger har jeg mistet lidt af overblikket. Men så længe at der er så lidt dansk skønlitteratur at søge frem efter isbn-nummer, kommer jeg nok ikke til at bruge det så meget. Dertil tager det for lang tid at lægge alle mine bøger ind. Kan da håbe, de tager imod tilbuddet fra Biblioteksstyrelsen om adgang til nationalbibliografien... Læs om det på Thors blog.

Men synes ideen er god og har også tænkt mig at udforske det lidt mere og blive inspireret til at læse noget, jeg ellers ikke ville få læst.

Ingen kommentarer: